Den perfekta lägenheten för mig eller så skulle jag vilja bo

I några år jag vill leva i Sverige. Helst i norra Sverige, jag hoppas alldeles i närheten av
Sarek nationalpark eller Muddus nationalpark. Där jag kan vandra och kan vara helt hos
mig. I mitten av ingenting. Det vore jättebra! Det finns inga många turister eller andra
männikor där. Bara djur och natur. Perfekt!
Jag bor i ett litet hus. Huset är rödmålad med vita fönsterkarma och ett svart yttertak och
har en stor trädgård med många blommor och träd. I huset är två rum på bottenvåning och
ett rum på första våning.
I bottenvåning finns det mina stora vardagsrumet med kök och matvrå med utsikt över
nationalparken. Jag kan se många rendjur på morgonen medan jag sitter och äter frukost.
Och min badrum är också på bottenvåning, naturligtvis. Med en stor badkar och en bra
förutseende över nationalparken och en sjö. Det är fantastiskt!
På första våning är min sovrum med en stor säng och en mjuk matta. Jag också har min
arbetsrum här, eftersom jag arbetar oftast hemma.
Väggarna i alla rum är målad i ljust färger, vit och gul och blå. Solen skiner hela dagen i
alla rum och jag kan se soldnedgång och soluppgång varje dag.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen